Ваше дете спремно ће дочекати почетак школовања ако:
- Правилно изговара све гласове, или вежба да правилно изговара оне гласове са којима има проблема, према упутству логопеда
- Су му млечни зуби замењени сталним (или је замена у току)
- Има добар апетит и добар сан
- Уме да се игра кликера и користи маказе
- Добро опажа околину
- Воли да слуша приче које му читате и уме да их преприча
- Уме да црта
- Пажљиво гледа дечији филм и дечију позоришну представу и прича шта му се у њима допало
- Уме да решава једноставне загонетке
- Се радо игра са другом децом
- Склања своје играчке после завршене игре
- Је вешто у слагању пазли и лего-коцки
- Се не расплаче и не наљути кад изгуби у игри „Не љути се, човече“
- Је добило ваш пољубац за добро јутро и за лаку ноћ
Да би дете спремно дочекало полазак у школу, обезбедите му:
- Здраву породичну атмосферу
- Пуно љубави
- Ваше активно бављење њим
- Довољно игре
- Квалитетну исхрану
- Довољно кретања и боравка на свежем ваздуху и у природи
- Добар сан
Помозите детету да научи:
- Да што боље користи своја чула – да опажа околину, ослушкује звуке, разазнаје мирисе, опипава разне предмете
- Да усредсређује своју пажњу на објекте и речи
- Да се делимично оријентише у простору и времену (стране света, гледање на сат...)
- Да стекне одређене хигијенске, радне и културне навике
- Да добро развије говор и да успешно комуницира са другима
- Да вежба памћење и мишљење
- Да развија своју радозналост и машту
Детету у школи највећу тешкоћу представљају:
- Дуге и систематске наставне обавезе
- Дуго седење у клупи и мировање
- Ћутање и дуга концентрација на неку активност
- Обавезна дисциплина
Неки показатељи да је дете добро прихватило школу и добро се уклопило:
- Радује се одласку у школу
- Радо прича о свему што се у школи дешава
- Самостално извршава своје обавезе везане за школу
- Има добар апетит и сан
- Брине о свом радном месту и школском прибору
- Воли да се игра са другом децом из разреда и лако се укључује у игру
- Воли своју учитељицу/учитеља
Најважније радне навике битне за процес учења јесу:
- Радити на одређеном месту!
- Радити у одређено време!
- Планирати рад!
- Бити уредан!
- Завршавати започето!
Шта родитељи треба да чине:
- Научите да постављате питања – научите да слушате
- Играјте се школе са својим дететом
- Ослушкујте, научите да препознајете осећања и да реагујете на њих
- Негујте међусобно поверење
- Сарађујте са учитељем свог детета
- Испуњавајте своје обавезе премa школи на време
- Наоружајте се стрпљењем и разумевањем
- Хвалите и подстичите оно што је дете добро урадило
- Критикујте одређено понашање а не личност детета (нпр. Глупо је то што си урадио, а не - глуп си!)
- Обезбедите детету услове и средства за рад (место, време, прибор)
- Свакодневно пратите његов рад и имајте увид у израду домаћих задатака
- Објасните му уколико нешто не разуме
- У почетку, док још није савладало читање, прочитајте му из уџбеника шта се од њега тражи да уради
- Храбрите га и подстичите да може само да уради домаћи задатак
- Прегледајте урађено
Шта родитељи не треба да чине:
- Не цепајте детету листове из свеске
- Не подстичите учење за оцену
- Не условљавајте поклоне успехом у школи
- Не кажњавајте дете због слабе оцене
- Не поредите дете с другом децом
- Не изједначавајте дете с учеником (ваше дете је постало ђак, али није престало да буде дете)
- Не тражите савршенство од детета
ПП СЛУЖБА
ОШ „ИВО АНДРИЋ“ РАДИНАЦ