На самом почетку спровођења наставе на даљину, када су се учитељи и наставници ухватили у коштац са новим изазовима, и психолошко-педагошка служба наше школе одлучила је да им се, на свој начин, придружи. Већ првих дана, педагог Сандра Ивковић и психолог Даниела Јанковић Цветић, направиле су своју Гугл учионицу, како би помогле ученицима, њиховим родитељима и наставницима у овим необичним и тешким околностима. Тренутно је у нашој учионици 147 учесника.
На почетку смо објављивале брошуре, снимке и текстове о вирусу Корона, затим о томе како се изборити са осећањима која су нас све преплавила. Било је и пар савета за родитеље како да о пандемији разговарају са својом децом.
С обзиром на то да се налазимо у својеврсној кризној ситауацији, наш је посао да психолошки саветодавно делујемо на све учеснике школског живота, па смо понудиле своје услуге, а и поставиле презентације и текстове нашег министарства који говоре о помоћи у кризама.
Наставиле смо са темама о осећањима, смеху, срећи. Промовисале смо значај добре организације времена за учење и одмор. Говориле смо и о мотивацији за учење, као врло важној компоненти учења.
Још један важна тема нашла се у нашој Гугл учионици, а то је дигитално насиље. Подсетиле смо ученике шта је то и упозориле их да потраже помоћ ако се са тиме сусретну, уз упутство за избегавање недопустивог понашања на интернету и на могуће последице.
Ученике осмог разреда упутиле смо на Водич за избор занимања на интернету, у недостатку наших редовних тестирања и саветодавних разговора из области професионалне оријенатације. Постављено је и обавештење о пробном завршном испиту.
Са наставницима се консултујемо око рада ученика којима је потребна додатна подршка у учењу и понудиле смо сарадњу њиховим родитељима.
Почело је и пријављивање будућих ђака првака за упис у школу, тако да и нас две прихватамо пријаве и прослеђујемо их секретару школе.
Пошто претпоствљамо да ученици, поред бројних школских обавеза, имају и доста слободног времена, понудиле смо им разне садржаје и идеје за попуњавање истог (загонетке, ребусе, квизове, друштвене игре, препоруке за филмове и читање...)
21.марта 2020. реализована је анкета за ученике о њиховој спремности за учење на даљину. Учествовало је 86 ученика. Од тога, њих 75,6% је одговорило да је спремно за овакву наставу, 22,1% још увек није било сигурно и само 2,3% се није осећало спремним за онлајн наставу.
Након месец дана од увођења ванредног стања у Србији (15.4.), поновиле смо анкету са конкретнијим одговорима, на коју је одговорило 133 ученика, и добиле следеће резултате: - Одлично се сналазим, радим све и стално сам активан у учионицама – 52% ученика, - Добро је, сналазим се, углавном радим задатке и активан сам у учионицама – 33,8%, - Није лоше, сналазим се са понеким задацима, слабије сам активан у учионицама – 10,5%, Лоше, имам проблема са сналажењем, нисам активан у учионицама – 1,5% и добиле смо још три другачија одговора који чине 2,2% ученика. Наш закључак да су се ученици добро снашли и предлажемо им да само тако наставе, док је год потребно. У току је и анкетирање наставника, а о резултатима неком другом приликом.
Надамо се да смо оправдали поверење ученика, родитеља и наставника и да ћемо и даље наставити успешно да сарађујемо, само што нам је жеља да та сарадња буде уживо!
Психолог Даниела Јанковић Цветић