Радионица "Развој уставности у Србији"

У петак, 18.10.2019. екипа од пет осмака наше школе, учествовала је у радионици "Развој уставности у Србији". На радионици је учествовало 5 екипа из ОШ"Бранко Радичевић", ОШ"Јован Цвијић" и наше школе. Екипе су добиле задатак да изуче по један од устава Србије из 19. и почетка 20.века, са становишта демократије и грађанских права и слобода, а затим смо их заједно упоредили. У томе су им помагали ученици трећег разреда Гимназије. Иако је то било нешто потпуно ново за њих, сви су се солидно снашли. Честитамо свим учесницима и надамо се да ћемо се ускоро опет дружити на некој сличној радионици коју ће организовати Актив наставника Историје из Смедерева.

20191018 1903421

Слике

 

Активности током "Дечје недеље"

dn

Активности ученика нижих разреда и учитеља

ØЦРТАЊЕ ПО БЕТОНУ (ШТА МЕ ЧИНИ СРЕЋНИМ) – понедељак

ØСПОРТСКЕ АКТИВНОСТИ – уторак

ØДАН ШКОЛЕ – среда

ØМАСКЕНБАЛ – четвртак

 

ØПОЗОРИШНА ПРЕДСТАВА – петак

Активности ученика виших разреда и наставника

ØЗАМЕНА УЛОГА УЧЕНИКА И НАСТАВНИКА током часова – целе недеље

ØСАЂЕЊЕ ЦВЕЋА (активност Ученичког парламента)

ØПРАВЉЕЊЕ ЕДУКАТИВНИХ ПАНОА О ПРАВИМА ДЕЦЕ И О ВРШЊАЧКОМ НАСИЉУ (на часовима Грађанског васпитања, седми/осми разред)

 

Уз наведене активности наши ученици посетиће и неке од програма које је припремио Град Смедерево ради обележавања „Дечје недеље“.

Дечја недеља 2019

Дечја недеља“ је манифестација која се традиционално одржавасваке године у месецу октобру, са циљем скретања пажње најшире јавности на права и потребе деце и омладине у породици, друштву и локалној заједници, на њихово право да одрастају у што бољим условима, на једнаке шансе за развој и остварење потенцијала. Један од циљева ове манифестације јесте и указивање на одговорност коју породица, школа, држава и њене институције имају у заштити деце и остваривању њихових права, указивање на неопходност пружања образовне, социјалне, здравствене, културне и финансијске подршке сваком детету у нашем друштву, као и покретање иницијатива и акција које доприносе остваривању дечјих права и њиховом активном учешћу у доношењу одлука које се њих тичу.

На нашим просторима „Дечја недеља се обележава од 1934. године,а од1987. године, на предлог организацијеПријатељи деце Србије“,уведена је у закон о друштвеној бризи о деци.

Као и претходних година, „Дечја недеља“ у Србији се одржава уз подршку и покровитељство Министарства за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, а у реализацији активности учествују владине институције, организације, образовно-васпитне установе, установе културе и удружења грађана. Овогодишња манифестација обележиће се друге недеље октобра, од 7. до 11. октобра, под слоганом Да право свако – дете ужива лако. Ове године обележава се и значајан јубилеј – 30 година Конвенције о правима детета, усвојене у Уједињеним нацијама.

Уз богат и разноврстан програм манифестације која ће се наредних дана обележити у Смедереву под покровитељством локалне самоуправе, и у нашој школи реализоваће се бројне активности, како у нижим, тако и у вишим разредима.

Европски дан језика у Радинцу

ЈЕЗИЦИМА С ЉУБАВЉУ (TO LANGUAGES WITH LOVE)

Обележавање манифестације ЕВРОПСКИ ДАН ЈЕЗИКА

Да ли сте знали да је Русија земља коју запљускује дванаест мора, да се путовањем кроз транссибирску железницу пролази кроз десет временских зона и да тамо свака руска породица прави палачинке кад је празник Масленица којим се обележава долазак пролећа? Знате ли да је у Шпанији обичај да се у последњем минуту старе године, кад часовник откуцава поноћ, поједе дванаест зрна грожђа ради среће и успеха у новој години? Можете ли веровати да се француски краљ Луј Четрнаести окупао само двапут у животу и да се Ајфелова кула шири неколико центиметара у лето, а скупља на хладноћи?!

Све то и још много тога занимљивог о историји, култури и обичајима европских земаља могли су да сазнају ученици ОШ „Иво Андрић“ у четвртак, 26. септембра, када је наша школа програмом „Језицима с љубављу“ (Tolanguages with love)обележила манифестацију која се организује под покровитељством Савета Европе у 47 држава чланица.

Био је ово први пут да се у ОШ „Иво Андрић“ прославља Европски дан језика, а активност, која је у великој мери обогатила позна септембарска школска дешавања, омогућила је да се наша школа нађе и на мапи европских догађаја – као једина ове године из Смедерева.

Са циљем да се код ученика развије свест о значају учења страних језика, обогати знање о културама европских земаља, прошире сазнајни видици, поспеши међуетничка толеранција, а посебно да се подстакне ученичка самосталност у изради задатака и њихов истраживачки дух, на иницијативу Миљане Кравић, наставника Српског језика и књижевности, изложбу и пратећи програм припремили су ученици одељења 5-2, уз помоћ својих другова и другарица из других одељења петог, шестог и седмог разреда и наставника Бориса Јекнића, Хелене Калинче, Драгане Миленковић и Ружице Угљаревић.

Научили смо како се кажу чаробне речи „ВОЛИМ ТЕ“ на европским језицима, направили смо и разгранато дрво индоевропске породице језика која је најраспрострањенија на тлу Европе и одговорили смо на питање зашто треба учити стране језике.

Била је ово прилика да се подсетимо чувених европских књижевника, сликара, композитора и вајара, богатства експоната које крију музеји Лувр и Ермитраж, лондонског Биг-Бена, римског Колосеума и Кривог торња у Пизи, руског Кремља, Црвеног трга и шпанских корида. Обновили смо легендарне приче о Артуровом мачу из камена, грчким боговима и Робину Худу, сазнали мање познате занимљивости о француском императору Наполеону, Шерлоку Холмсу, руским бабушкама, грчком бузукију и сиртакију, шпанским тркама са биковима и фестивалу „Ла томатина“ на којем се људи гађају парадајзима. Подсетили смо се специјалитета из кухиња европских земаља, научних и спортских достигнућа европских народа.

Отварање изложбе плаката започето је представљањем на европским језицима, драмским скечом ,,Погоди из које европске земље долазим" и рецитацијама на страним језицима. Свим ученицима подељене су налепнице са лоогом европске манифестације, а језичко, историјско и културно шаренило Европе симболично је приказано и многобројним заставама европских земаља којима су ученици радосно махали шаљући осмехе целом свету.

Такође, направљено је, уз помоћ ученика седмог разреда, дрво индоевропске породице језика којим су наши ученици на креативан начин прилазали богатство језика највеће језичке породице на свету.

Овај догађај, који је, обогативши знања ученика, поспешио њихову мотивисаност и креативност, испраћен је са много позитивних реакција. Радост и одушевљење учесника у програму и других ученика и наставника обојила је Европски дан језика најлепшим бојама. Још једном је доказано да су радиначки ђаци у великој мери мотивисани за залагање у ванннаставним активностима – њихов ентузијазам и темељан приступ свим сегментима организације био је за сваку похвалу.

Зато већ смишљамо нове и занимљиве активности поводом Међународног дана матерњег језика и других значајних догађаја који су на европској и светској мапи збивања. Ми ћемо их у нашој драгој школи оплеменити сјајном забавом и дивним дружењима.

14 3

Слике на facebook страници школе.

Прилог на телевизији KCN Istok

Подршка ученицима петог разреда кроз сарадњу учитеља и наставника

,,Ниједан прелазак ученика из разреда у разред није толико тежак и непредвидив као што је прелазак из четвртог у пети разред.“

Подстакнуто овим закључком, на иницијативу Тијане Тодоров, школског педагога, и Даниеле Јанковић Цветић, школског психолога, у среду, 4. септембра у школској библиотеци ОШ „Иво Андрић“ у Радинцу организован је састанак учитељица које су испратиле генерацију четвртака у нову етапу школовања, пети разред, са одељенским старешинама и предметним наставницима. Циљ састанка био је ближе упознавање наставника са карактеристикама ученика петог разреда и давање смерница за њихову што бољу адаптацију на почетак другог циклуса образовања основне школе. Састанку је присуствовала и Јасмина Бранковић, директорка школе.

Учитељице Весна Марић, Ленка Миловановић и Љиљана Светозаревић детаљно су представиле одељенским старешинама и другим наставницима своја дојучерашња одељења, физичке и психичке особине, навике, породичне околности сваког детета понаособ, посебно скрећући пажњу на ученике који су својим успешним радом и залагањем „покретачи“ у одељењу и на ученике којима је потребна додатна подршка у учењу и васпитању. Наставници су од учитељица, школског педагога и психолога добили низ конкретних и корисних информација које ће им у великој мери бити од значаја за утицање на даљи лични и социјални развој ученика.

Преласком на предметну наставу, дете мора да одговори на нове изазове на емоционалном, социјалном, сазнајном и физичком плану и прилагоди се новонасталим околностима. Одваја се од учитеља са којим је радило четири године и успоставља комуникацију са већим бројем наставника истовремено, при чему истовремено мора да се прилагоди већем оптерећењу због броја часова и предмета и обимнијим, другачије изложеним и организованим наставним садржајима.

Зато је оваква сарадња између психолога, педагога, наставника разредне и предметне наставе веома значајна у остваривању васпитне улоге школе и креирању атмосфере за учење и одрастање „по мери детета“.

69707271 117118856331166 1449061166113357824 o 69750517 117118879664497 3584102890857299968 o 

69755055 117119012997817 5711157728777338880 o69804080 117118989664486 8538303956911128576 o 

69830444 117119499664435 3087492564203339776 o  70412726 117118889664496 2653642743514923008 o