ПП учионица
На самом почетку спровођења наставе на даљину, када су се учитељи и наставници ухватили у коштац са новим изазовима, и психолошко-педагошка служба наше школе одлучила је да им се, на свој начин, придружи. Већ првих дана, педагог Сандра Ивковић и психолог Даниела Јанковић Цветић, направиле су своју Гугл учионицу, како би помогле ученицима, њиховим родитељима и наставницима у овим необичним и тешким околностима. Тренутно је у нашој учионици 147 учесника.
На почетку смо објављивале брошуре, снимке и текстове о вирусу Корона, затим о томе како се изборити са осећањима која су нас све преплавила. Било је и пар савета за родитеље како да о пандемији разговарају са својом децом.
С обзиром на то да се налазимо у својеврсној кризној ситауацији, наш је посао да психолошки саветодавно делујемо на све учеснике школског живота, па смо понудиле своје услуге, а и поставиле презентације и текстове нашег министарства који говоре о помоћи у кризама.
Наставиле смо са темама о осећањима, смеху, срећи. Промовисале смо значај добре организације времена за учење и одмор. Говориле смо и о мотивацији за учење, као врло важној компоненти учења.
Још један важна тема нашла се у нашој Гугл учионици, а то је дигитално насиље. Подсетиле смо ученике шта је то и упозориле их да потраже помоћ ако се са тиме сусретну, уз упутство за избегавање недопустивог понашања на интернету и на могуће последице.
Ученике осмог разреда упутиле смо на Водич за избор занимања на интернету, у недостатку наших редовних тестирања и саветодавних разговора из области професионалне оријенатације. Постављено је и обавештење о пробном завршном испиту.
Са наставницима се консултујемо око рада ученика којима је потребна додатна подршка у учењу и понудиле смо сарадњу њиховим родитељима.
Почело је и пријављивање будућих ђака првака за упис у школу, тако да и нас две прихватамо пријаве и прослеђујемо их секретару школе.
Пошто претпоствљамо да ученици, поред бројних школских обавеза, имају и доста слободног времена, понудиле смо им разне садржаје и идеје за попуњавање истог (загонетке, ребусе, квизове, друштвене игре, препоруке за филмове и читање...)
21.марта 2020. реализована је анкета за ученике о њиховој спремности за учење на даљину. Учествовало је 86 ученика. Од тога, њих 75,6% је одговорило да је спремно за овакву наставу, 22,1% још увек није било сигурно и само 2,3% се није осећало спремним за онлајн наставу.
Након месец дана од увођења ванредног стања у Србији (15.4.), поновиле смо анкету са конкретнијим одговорима, на коју је одговорило 133 ученика, и добиле следеће резултате: - Одлично се сналазим, радим све и стално сам активан у учионицама – 52% ученика, - Добро је, сналазим се, углавном радим задатке и активан сам у учионицама – 33,8%, - Није лоше, сналазим се са понеким задацима, слабије сам активан у учионицама – 10,5%, Лоше, имам проблема са сналажењем, нисам активан у учионицама – 1,5% и добиле смо још три другачија одговора који чине 2,2% ученика. Наш закључак да су се ученици добро снашли и предлажемо им да само тако наставе, док је год потребно. У току је и анкетирање наставника, а о резултатима неком другом приликом.
Надамо се да смо оправдали поверење ученика, родитеља и наставника и да ћемо и даље наставити успешно да сарађујемо, само што нам је жеља да та сарадња буде уживо!
Психолог Даниела Јанковић Цветић
ОБЕЛЕЖАВАЊЕ СВЕТСКОГ ДАНА КЊИГЕ У НАШОЈ ШКОЛИ
Књиге су храна за душу! Читањем добијамо знање, богатимо свој речник, развијамо машту, градимо бољи свет!
Тим и многим другим вредним порукама и цртежима ученици ОШ ,,Иво Андрић“ у Радинцу обележили су Светски дан књиге 23. априла.
Ову дивну активност, уз онлајн разговоре о омиљеним писцима и књигама и вирутелне посете светским библиотекама, наши мотивисани за рад, вредни и талентовани старији основци реализовали су путем наставе на даљину на предлог Драгане Миленковић и Миљане Кравић, наставница српског језика и књижевности. На тај начин смо доказали да виртуелни свет, у којем се процес образовања и васпитања одвија више од месец дана, не представља препреку, већ подстицај за развијање љубави према књизи и читању.
На задатак, да визуелним решењима представе своју наклоност према књизи и одговоре на питање зашто је важно читати, добијени су фантастични цртежи и поруке пуне зрелости и мудрости. Уз приказе загрљаја са књигом, дрвета књига и многа друга креативна ликовна решења којима су наши основци показали да су прави мали уметници, било је и истраживања и записивања цитата о књигама истакнутих књижевника и других мудрих људи, као и доживљаја књиге и читања преточених у речи од којих ћемо издвојити само неколико:
- уз књиге се радујемо, плачемо, смејемо и идемо напред;
- читањем побољшавамо концентрацију и поправљамо расположење;
- уз књиге убијамо досаду, имамо мање стреса, а више опуштања;
- читање нам даје знање, а знање је највећа моћ;
- читањем отварамо ум за нове идеје и нове погледе на свет;
- књиге нам дају многе теме за разговор;
- читањем фантазије могу постати живе;
- кроз читање можемо да постанемо мудрији и успешнији;
- читањем и учењем успевамо да остваримо своје животне циљеве;
- уз књиге заустављамо време;
- најбољи пријатељ је књига, али и човек који нам дарује књигу;
- она која највише ћути, а све зна даје нам могућност да сањамо отворених очију;
- читање нам мења живот и душу набоље, читањем књига обогаћујемо и оплемењујемо себе.
Међу овим прелепим фотографијама, у којима ћете, верујемо, уживати, налази се и књига са заштитном маском – то нам је један седмак поручио симболично да се читањем можемо борити чак и против вируса корона и лакше поднети кућну изолацију.
Уз радост и понос, уместо закључка на крају записа о обележавању Светског дана књиге у радиначкој школи пролећа 2020. године, навешћемо поново размишљања и доживљаје својих ученика:
КЊИГА ЈЕ ЈЕДИНСТВЕНА МАГИЈА! КЊИГЕ СУ ЗАКОН!
*********
Светски дан књиге и ауторских права се сваког 23. априла обележава у целом свету. Први пут је обележен 1995. године, када је овај празник писане речи установљен на Генералној конференцији Организације Уједињених нација за образовање, науку и културу у Паризу, на дан рођења и смрти Вилијама Шекспира, а који се поклапа са годишњицом смрти још једног великана светске књижевности – Мигуела де Сервантеса.
Званично, и Шекспир и Сервантес су умрли истог дана, 23. априла 1616. године.Ипак, то није у потпуности тачно јер је, у то време, Шпанија користила грегоријански, а Енглеска јулијански календар, тако да је Шекспир, заправо, умро 10 дана након Сервантеса, 3. маја по грегоријанском календару.
Занимљиво је да овај дан има дугу историју празновања у Шпанији. По грегоријанском календару посвећен је Светом Ђорђу, а у Шпанији се обележава и као Дан ружа, а од 1923. и као дан сећања на Сервантеса.
Обичај је да овог дана заљубљеници у литературу размењују књиге и руже, а само у Каталонији током двадесет и четири сата прода се око 400 000 књига и чак четири милиона ружа.
Проглашење ванредог стања
У складу са Одлуком о проглашењу ванредног стања на целој триторији Републике Србије, која је ступила на снагу вечерас 15.03.2020. године, установе образовања и васпитања неће радити од понедељка 16.03.2020. године.
У току сутрашњег дана школе ће добити потребне информације и упутства за организовање и спровођење наставе на даљину почевши од 17.03.2020. године (уторак). Од директора школа и наставника очекује се да у току сутрашњег дана изврше потребне припреме и информисање ученика и њихових родитеља/законских старатеља о организованој настави на даљину. Потребно је планирати обавештавање ученика и координацију наставе на даљину тако да што мањи број запослених долази у установу, а да своје радне обавезе у највећој мери обављају од куће. Током боравка у установи сви запослени су у обавези да се придржавају здравствено-хигијенских мера, упутстава и наредби надлежних служби.
У данима који су пред нама Министарство просвете, науке и технолошког развоја ће пружити потребну помоћ школама, ученицима и њиховим родитељима да наставу на даљину организују, спроводе и прате на делотворан и ефикасан начин.
Заједничким напорима, добром координацијом и синхронизованим активностима можемо допринети да се актуелна кризна ситуација за образовни систем, али и систем у целини, предупреди и тиме ублаже њене последице. У том смислу, позивамо Вас на посвећено деловање и одговорно поступање!
С поштовањем,
Министарство просвете, науке и технолошког развоја
15.03.2020. године