Добро нам дошли, драги прваци!

 

            Последњег августовског дана наша школа је поново радосно отворила своја врата пожелевши добродошлицу новој генерацији првака.

            Овога пута, због мера заштите није била организована свечана приредба, изостали су загрљаји, али чак ни физичка дистанца ни маскице на лицу нису умањиле узбуђење и срећу наших дојучерашњих предшколаца у Радинцу, Раљи и Врбовцу.

            Прваци су се упознали са својим учитељицама које ће им наредне четири године обогатити знање и васпитавати их да буду добри школарци који граде мостове пријатељства, слоге и љубави.

            Иако због епидемије вируса своје школовање започињу у необичним околностима, верујемо да ће наши првачићи спознати лепоту школе, учења и дружења на најлепши начин.

            Добро нам дошли, прваци! Срећно вам било на почетку стазе дуге осам година!

СВЕ СЛИКЕ

 

1

14

19

 

Наши прваци – сјајни математичари!

Mislisa uspeh Radincana fotka

Ако се по јутру дан познаје, а школа по првацима, онда ће ОШ „Иво Андрић“ у Радинцу наредних година врвети од добрих математичара!

Још једна вест која нас је одушевила – 19 НАГРАДА И ПОХВАЛА на математичком такмичењу „Мислиша“ одржаном 12. марта, непосредно пре почетка наставе на даљину!

9 награда (1 друга награда, 8 трећих награда) и 10 похвала за наших осамнаест првака и једног другака!

Својим успесима наши малишани издвојили су се међу чак 54 500 учесника, ученика основних и средњих школа Србије који су се овог марта надметали у знању из математике! Доказали су да имају „кликер“ за математичке заврзламе и да за њих ова тешка наука није баук!

БРАВО, ДЕЧИЦЕ! БРАВО, УЧИТЕЉИЦЕ! ПОНОСНИ СМО НА ВАС!

Имена награђених и похваљених:

Одељење 1-1 (учитељица Весна Марић)

Илија Ристић – 2. награда (56 бодова)

Нина Николић – 3. награда (53 бода)

Виктор Костић – 3. награда (52 бода)

Вељко Костић – 3. награда (51 бод)

Урош Јаковљевић – похвала (49 бодова)

Давид Дајић – похвала (47 бодова)

Теодора Милановић – похвала (45 бодова)

Одељење 1-2 (учитељица Ленка Миловановић)

Немања Алексић – похвала (47 бодова)

Одељење 1-3 (учитељица Љиљана Светозаревић)

Хелена Цојић – 3. награда (52 бода)

Алекса Јовановић – 3. награда (52 бода)

Алекса Крстић – похвала (49 бодова)

Ђорђе Јовановић – похвала (48 бодова)

Вања Јовановић – похвала (46 бодова)

Марко Лазић – похвала (46 бодова)

Никола Петровић – похвала (45 бодова)

Одељење 1-4 (учитељица Миленија Миленковић):

Сара Перишић – 3. награда (52 бода)

Михајло Рајковић – 3. награда (52 бода)

Невена Симић – 3. награда (52 бода)

Одељење 2-3 (Виолета Крстић)

Страхиња Златковић – похвала (47 бодова)

Одељење 2-4 (Драгица Поповић)

Немања Миленковић - похвала

Свака част, мале мислише!

*******

„Мислиша“ је национално математичко такмичење ученика основних и средњих школа које организује од 2006. године Математичко друштво „Архимедес“ из Београда. Ово популарно такмичење, које сваке године окупља велики број ученика Србије, организује се у два нивоа – основни ниво и републичко финале (ове школске године републички ниво такмичења биће одложен због ванредних мера).

ПП учионица

Screenshot 20200421-092552

На самом почетку спровођења наставе на даљину, када су се учитељи и наставници ухватили у коштац са новим изазовима, и психолошко-педагошка служба наше школе одлучила је да им се, на свој начин, придружи. Већ првих дана, педагог Сандра Ивковић и психолог Даниела Јанковић Цветић, направиле су своју Гугл учионицу, како би помогле ученицима, њиховим родитељима и наставницима у овим необичним и тешким околностима. Тренутно је у нашој учионици 147 учесника.

На почетку смо објављивале брошуре, снимке и текстове о вирусу Корона, затим о томе како се изборити са осећањима која су нас све преплавила. Било је и пар савета за родитеље како да о пандемији разговарају са својом децом.

С обзиром на то да се налазимо у својеврсној кризној ситауацији, наш је посао да психолошки саветодавно делујемо на све учеснике школског живота, па смо понудиле своје услуге, а и поставиле презентације и текстове нашег министарства који говоре о помоћи у кризама.

Наставиле смо са темама о осећањима, смеху, срећи. Промовисале смо значај добре организације времена за учење и одмор. Говориле смо и о мотивацији за учење, као врло важној компоненти учења.

Још један важна тема нашла се у нашој Гугл учионици, а то је дигитално насиље. Подсетиле смо ученике шта је то и упозориле их да потраже помоћ ако се са тиме сусретну, уз упутство за избегавање недопустивог понашања на интернету и на могуће последице.

Ученике осмог разреда упутиле смо на Водич за избор занимања на интернету, у недостатку наших редовних тестирања и саветодавних разговора из области професионалне оријенатације. Постављено је и обавештење о пробном завршном испиту.

Са наставницима се консултујемо око рада ученика којима је потребна додатна подршка у учењу и понудиле смо сарадњу њиховим родитељима.

Почело је и пријављивање будућих ђака првака за упис у школу, тако да и нас две прихватамо пријаве и прослеђујемо их секретару школе.

Пошто претпоствљамо да ученици, поред бројних школских обавеза, имају и доста слободног времена, понудиле смо им разне садржаје и идеје за попуњавање истог (загонетке, ребусе, квизове, друштвене игре, препоруке за филмове и читање...)

21.марта 2020. реализована је анкета за ученике о њиховој спремности за учење на даљину. Учествовало је 86 ученика. Од тога, њих 75,6% је одговорило да је спремно за овакву наставу, 22,1% још увек није било сигурно и само 2,3% се није осећало спремним за онлајн наставу.

Након месец дана од увођења ванредног стања у Србији (15.4.), поновиле смо анкету са конкретнијим одговорима, на коју је одговорило 133 ученика, и добиле следеће резултате: - Одлично се сналазим, радим све и стално сам активан у учионицама – 52% ученика, - Добро је, сналазим се, углавном радим задатке и активан сам у учионицама – 33,8%, - Није лоше, сналазим се са понеким задацима, слабије сам активан у учионицама – 10,5%, Лоше, имам проблема са сналажењем, нисам активан у учионицама – 1,5% и добиле смо још три другачија одговора који чине 2,2% ученика. Наш закључак да су се ученици добро снашли и предлажемо им да само тако наставе, док је год потребно. У току је и анкетирање наставника, а о резултатима неком другом приликом.

Надамо се да смо оправдали поверење ученика, родитеља и наставника и да ћемо и даље наставити успешно да сарађујемо, само што нам је жеља да та сарадња буде уживо!

Психолог Даниела Јанковић Цветић

ОБЕЛЕЖАВАЊЕ СВЕТСКОГ ДАНА КЊИГЕ У НАШОЈ ШКОЛИ

0. Ognjen Virijevic 6-22. Teodora Antic 7-23. Vukašin Ševo 6-1

Књиге су храна за душу! Читањем добијамо знање, богатимо свој речник, развијамо машту, градимо бољи свет!

Тим и многим другим вредним порукама и цртежима ученици ОШ ,,Иво Андрић“ у Радинцу обележили су Светски дан књиге 23. априла.

Ову дивну активност, уз онлајн разговоре о омиљеним писцима и књигама и вирутелне посете светским библиотекама, наши мотивисани за рад, вредни и талентовани старији основци реализовали су путем наставе на даљину на предлог Драгане Миленковић и Миљане Кравић, наставница српског језика и књижевности. На тај начин смо доказали да виртуелни свет, у којем се процес образовања и васпитања одвија више од месец дана, не представља препреку, већ подстицај за развијање љубави према књизи и читању.

На задатак, да визуелним решењима представе своју наклоност према књизи и одговоре на питање зашто је важно читати, добијени су фантастични цртежи и поруке пуне зрелости и мудрости. Уз приказе загрљаја са књигом, дрвета књига и многа друга креативна ликовна решења којима су наши основци показали да су прави мали уметници, било је и истраживања и записивања цитата о књигама истакнутих књижевника и других мудрих људи, као и доживљаја књиге и читања преточених у речи од којих ћемо издвојити само неколико:

уз књиге се радујемо, плачемо, смејемо и идемо напред;

читањем побољшавамо концентрацију и поправљамо расположење;

уз књиге убијамо досаду, имамо мање стреса, а више опуштања;

читање нам даје знање, а знање је највећа моћ;

читањем отварамо ум за нове идеје и нове погледе на свет;

књиге нам дају многе теме за разговор;

читањем фантазије могу постати живе;

кроз читање можемо да постанемо мудрији и успешнији;

читањем и учењем успевамо да остваримо своје животне циљеве;

уз књиге заустављамо време;

најбољи пријатељ је књига, али и човек који нам дарује књигу;

она која највише ћути, а све зна даје нам могућност да сањамо отворених очију;

читање нам мења живот и душу набоље, читањем књига обогаћујемо и оплемењујемо себе.

Међу овим прелепим фотографијама, у којима ћете, верујемо, уживати, налази се и књига са заштитном маском – то нам је један седмак поручио симболично да се читањем можемо борити чак и против вируса корона и лакше поднети кућну изолацију.

Уз радост и понос, уместо закључка на крају записа о обележавању Светског дана књиге у радиначкој школи пролећа 2020. године, навешћемо поново размишљања и доживљаје својих ученика:

КЊИГА ЈЕ ЈЕДИНСТВЕНА МАГИЈА! КЊИГЕ СУ ЗАКОН!

*********

Светски дан књиге и ауторских права се сваког 23. априла обележава у целом свету. Први пут је обележен 1995. године, када је овај празник писане речи установљен на Генералној конференцији Организације Уједињених нација за образовање, науку и културу у Паризу, на дан рођења и смрти Вилијама Шекспира, а који се поклапа са годишњицом смрти још једног великана светске књижевности – Мигуела де Сервантеса.

Званично, и Шекспир и Сервантес су умрли истог дана, 23. априла 1616. године.Ипак, то није у потпуности тачно јер је, у то време, Шпанија користила грегоријански, а Енглеска јулијански календар, тако да је Шекспир, заправо, умро 10 дана након Сервантеса, 3. маја по грегоријанском календару.

Занимљиво је да овај дан има дугу историју празновања у Шпанији. По грегоријанском календару посвећен је Светом Ђорђу, а у Шпанији се обележава и као Дан ружа, а од 1923. и као дан сећања на Сервантеса.

Обичај је да овог дана заљубљеници у литературу размењују књиге и руже, а само у Каталонији током двадесет и четири сата прода се око 400 000 књига и чак четири милиона ружа.

СЛИКЕ